چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: کارگر افغانی یک سال بعد از نقاشی یک خانه ویلایی در مهرشهر کرج با طراحی نقشه یک سرقت خونین به آنجا بازگشت.

این تبهکار 22 ساله بعد از قتل زوج میانسال ، هیچ سرنخی از خود برجای نگذاشت اما پلیس در کمتر از یک ماه او را دستگیر کرد. ماجرای این جنایت هولناک صبح 5مرداد امسال فاش شد. آن روز مردی با حضور در کلانتری 22 مهرشهر کرج مدعی شد که کارفرمایش و همسر وی به طرز مرموزی ناپدید شده‌اند و اثری از آنها نیست.

این مرد در اظهاراتش به پلیس گفت: چند روز پیش من و دوستم کار حفر چاهی را در خانه ویلایی کارفرمایم به نام نصرت شروع کردیم. امروز برای ادامه کار به خانه او رفتیم اما هر چه زنگ زدیم، کسی پاسخی نداد.

بنابراین از دیوار بالا رفتم و خودم را به داخل خانه رساندم. در ورودی ویلا نیمه باز بود و لکه‌های خون در حیاط خانه دیده می‌شد. برای همین به اوضاع مشکوک شدم و تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

با اطلاعاتی که این مرد در اختیار ماموران کلانتری 22 مهرشهر کرج قرار داد، آنها راهی محل حادثه شدند و هنگام جست‌وجو در محوطه خانه ویلایی، در اطراف 2خودرو که در حیاط خانه پارک بود، لکه‌های خون مشاهده کردند. ماموران با دنبال کردن رد خون به جسد زن سالخورده‌ای رسیدند که در ورودی زیرزمین افتاده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد این زن که همسر صاحبخانه است با ضربات چاقو به قتل رسیده است. ماموران در ادامه بررسی‌‌ها وارد خانه ویلایی شدند و به محض ورود به خانه، با جسد غرق به خون مرد صاحبخانه روبه‌رو شدند.  با کشف اجساد این زوج که نصرت 72 ساله‌ و منیره 68 ساله‌ بودند، موضوع به بازپرس رضایی - کشیک ویژه قتل کرج - اطلاع داده شد و وی همراه با گروهی از کارآگاهان جنایی راهی محل جنایت شد.

بررسی‌ها نشان می‌‌‌داد زوج سالخورده چند ساعت پیش از ورود ماموران به این خانه به قتل رسیده‌اند. ادامه تحقیقات حاکی از آن بود که قاتل یا قاتلان، ابتدا منیره را که در حیاط در حال پهن کردن لباس بوده به قتل رسانده‌اند و سپس به سراغ همسر او که داخل خانه بوده است، رفته‌اند.

با این اطلاعات، اجساد این زوج سالخورده به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات برای کشف راز این جنایت آغاز شد. از آنجا که اثاثیه داخل خانه دست نخورده بود،  فرضیه‌های گوناگونی برای انگیزه این جنایت مدنظر قرار گرفت.

بررسی‌ها روی این پرونده ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان به سرنخ‌هایی از 5 کارگر نقاش افغانی رسیدند. این افراد مدتی قبل کار نقاشی خانه نصرت را بر عهده داشتند و بررسی‌ها نشان می‌داد یکی از آنها بر سر دستمزد با او اختلاف پیدا کرده بود.

با این سرنخ، جست‌وجو برای دستگیری مردان افغانی آغاز شد و ماموران موفق شدند در عملیات‌های جداگانه، هر پنج نفر آنها را دستگیر کنند. با انتقال متهمان به اداره آگاهی، بازجویی از آنها آغاز شد تا اینکه مشخص شد فردی که با مرد صاحبخانه دچار اختلاف مالی شده بود، یکی از مظنونان به نام محمد بوده است.

این مرد بلافاصله تحت بازجویی قرار گرفت و سرانجام به قتل زوج سالخورده اعتراف کرد.

قصد سرقت داشتم اما قاتل شدم

متهم به ماموران و بازپرس پرونده گفت: یک سال قبل به همراه دوستانم برای نقاشی خانه قربانیان به خانه آنها  رفتیم. بعد از اینکه کارمان تمام شد با مقتول بر سر دستمزدم اختلاف 50 هزار تومانی پیدا کردیم.

چند روز پیش چون بیکار بودم و کاری نداشتم با همدستی چند نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم از خانه‌های ویلایی سرقت کنیم.  همان موقع بود که به یاد نصرت و همسرش افتادم و چون می‌دانستم که آنها تنها زندگی می‌کنند با همدستی دوستانم نقشه سرقت از خانه آنها را طراحی کردیم.

دوستانم نیز پذیرفتند و همگی یک شب پیش از حادثه در مقابل خانه قربانیان کمین کردیم تا بعد از خروج آنها از خانه، نقشه سرقت را عملی کنیم. اما تا فردای آن روز این زوج در خانه ماندند و دوستانم که خسته شده بودند، ترجیح دادند دیگر با من همکاری نکنند.

اما من که می‌خواستم هر طوری شده نقشه‌ام را به پایان برسانم منتظر ماندم تا اینکه صبح زود زمانی که زن سالخورده برای پهن کردن لباس‌ها وارد حیاط شده بود، با استفاده از آشنایی قبلی با محیط خانه، وارد آنجا شدم و با تبری که در دست داشتم به طرف این زن حمله‌ور شدم و او را به قتل رساندم.

در همین هنگام نصرت صدای فریادهای همسرش را شنید و قصد ورود به داخل حیاط را داشت که او را هم به قتل رساندم. بعد از این جنایت چنان ترسیده بودم که بدون هیچ سرقتی از محل گریختم و تصمیم گرفتم ماجرای قتل را به هیچ‌یک از دوستانم هم نگویم.
 اظهارات متهم در حالی است که به نظر می‌رسد ادعای وی  درباره اختلاف مالی دروغ باشد و وی تنها با انگیزه سرقت به خانه زوج بی‌گناه رفته باشد.

سردار اکبرشاهی - فرمانده انتظامی استان تهران - صبح دیروز با بیان خبر شناسایی و بازداشت مرد تبهکار گفت: این جنایتکار بعد از بازجویی از سوی بازپرس شعبه 21 دادسرای جنایی کرج، با قرار بازداشت روانه زندان شد.

کد خبر 87699

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز